Сторінки

пʼятниця, 1 березня 2013 р.

Педагогічна пам’ять про краян-патріархів українського образу і слова Іларіона Гороха та Володимира Сосюру у вирі сучасних проблем… розвитку професіоналізму вчителя


Олександр Левченко 

В літературних джерелах, які ми використовували до есе Першим номером стоїть прізвище Івана Білогуба – «патріарха» в галузі літературного краєзнавства на Луганщині, який працював на майбутнє з майбутніми педагогами. Так от вчителю, який в Донбасі для вчителів української літератури відкривав Володимира Сосюру (а він за життя не тільки «відкривав», збирав вірші чи викладав, а й страждав… У Сибіру майже довгі десять років… Такі були часи, та й така вдача... А викладав він в Луганському педагогічному на філологічному факультеті, був завідуючим кафедри української літератури, але це вже в останні роки життя…, – прим. авт.) в 2013-му році виповнилося б 100 років від дня народження Івана Білогуба. На філологічному факультеті Луганського національного університету імені Тараса Шевченка вшанували вчителя. Педагогу учителів у лютому 2013-го встановлено пам’ятну табличку з мармуру. Признання знайшло Вчителя, але запізно…Та таких Вчителів, педагогів з великої букви серед краян сьогодні достатньо. Один з них – Іларіон Горох, якого згадують сьогодні в Донбасі у зв’язку із 115-ою річницею від його дня народження. А народився художник 20 жовтня 1897 р. в с. Верхнє, де разом із майбутнім поетом Володимиром Сосюрою провів босоноге, голодне і небезпечне дитинство. Захоплення малюванням успадкував від батька-ремісника, годинникових справ майстра, що любив у вільний від роботи час малювати портрети знайомих односельців з фотографій. По закінченні п'яти класів Верхнянської церковно-приходської школи обдарованого Іларіона батько відправив навчатися в Харківський художній технікум. Володимир Сосюра: «Ларя, дарю тебе мои стихи, в них часть моей души, 1964».

Літературно-мистецька спадщина як одна із складових у змісті системи освіти. А система освіти в узагальненому вигляді трактується сьогодні як система наукових знань про природу, суспільство, людське мислення, практичні вміння і навички та способи діяльності. Отже, зважаючи на вищезазначене, зміст мистецької освіти можна визначити як системне поєднання знань художніх творів (фактичного матеріалу), теорії мистецтва та історії його розвитку, практичних умінь і навичок у галузі мистецької діяльності, досвіду сприймання мистецтва, критично-оцінювального ставлення та інтерпретаційних підходів до надбань мистецької спадщини, а також творчої роботи в галузі мистецтва. докладно

11 коментарів:

  1. Литвин Татьяна12 березня 2013 р. о 16:14

    Спасибо за интересную статью и благодарим заинтересную экскурсию

    ВідповістиВидалити
  2. Литвин Татьяна12 березня 2013 р. о 16:17

    Спасибо за интересную статью и благодарим за интересную экскурсию

    ВідповістиВидалити
  3. Побачили,прочитали,зацікавились.Дякуємо за ART-CREATIO!

    ВідповістиВидалити
  4. Спасибо за статью. Много интересного из неё почерпнула для себя. А главное - вспомнила те года, когда обучалась в Лисичанском педколледже и тот памятник В. Сосюры, мимо которого бегала каждый день. А ведь действительно - прекрасное рядом! Спасибо Вам за интересную экскурсию. Действительно библиотека сегодня должна быть именно такой!

    ВідповістиВидалити
  5. Шановний Олександре Омеляновичу. Дякую Вам за статтю. Я згодна з Вами, що не можна забувати історію свого народу. З цього року я викладаю предмет "Мій рідний край - Луганщина", де ознайомлюю учнів з художньо-літературною спадщиною Луганщини, зокрема з творчістю Володимира Сосюри. Також вдячна Вам за цікаву екскурсію до бібліотеки. Слухач курсів Авєєнко О.Л.

    ВідповістиВидалити
  6. Дякуємо за цікавий веб-журнал. Дуже багато цікавого матеріалу для самоосвіти вчителя. Буду постійним Вашим читачем. Слухач курсів Радченко В. М.

    ВідповістиВидалити
  7. Спасибо за статью. Узнала много нового. Буду часто заходить на Вашу страничку. Статьи познавательны для учителей. С уважением Светлана Анатольевна.

    ВідповістиВидалити
  8. Статья интересна и познавательна.Узнала много нового .Спасибо.Особенно ценна предложенная Вами литература.Буду стараться с ней познакомиться и использовать материал на уроках. С уважением слушатель курсов Щекина М.М. г.Северодонецк

    ВідповістиВидалити
  9. Юрко Олександр24 квітня 2013 р. о 08:14

    В цій статті наведені цікаві історичні факти з життя двох товаришів:Володимира Сосюри- поета та Іларіона Гороха – художника. Тяжка була доля цих талановитих людей, але кожен з них вніс великий вклад в історію своєї країни. На жаль, сучасне суспільство забуває своїх митців. Автор статті доводить до читача головну мету: любити свою малу Батьківщину, пам’ятати свої корні, своїх видатних земляків: В. Сосюру та І. Гороха.
    Мої юнацькі роки (як і автора статті) пройшли в місті Лисичанськ, тому приємно прочитати цю статтю про Верхнє (Лисичанськ) та його талановитих людей. Дякую.

    ВідповістиВидалити
  10. Спасибо за великолепный материал. Очень важно прививать современным детям любовь к родному краю и гордость за наших выдающихся людей. Обязательно буду использовать эту статью на урока искусства и культуры. Ведь даже я сама не знала о таком интересном человеке и художнике. Спасибо Вам. С уважением, учитель ИЗО и художественной культуры ССШ #9, Деминова Наталья.

    ВідповістиВидалити
  11. Уважаемый Александр Емельянович, сегодня на занятии наш художник Василий Николаевич Кувичко сказал, что просматривая свои наброски, ощущает теплоту от них в своей душе. Чего совершенно не чувствует от ксерокопии своих же набросков. Уверен в том, что в наброске часть его души. Именно эта часть и греет душу через время. Так и Ваша статья согрела любовью к родному краю, потому что в нее вложена часть Вашей души. С уважением, учитель ИЗО Стахановской гимназии №15 Соломка Людмила.

    ВідповістиВидалити